9 september 2015

“Behoud radiofrequentie 93.9 FM voor Rotterdam”

Vandaag stellen PvdA-raadslid Co Engberts en VVD-raadslid Antoinette Laan gezamenlijk vragen aan het stadsbestuur over de toekomst van de radiofrequentie 93.9 FM.

Engberts: “Het is tot op heden onduidelijk wat er tot 2018 gaat gebeuren met de frequentie 93.9 FM in Rotterdam. Wij willen weten van het stadsbestuur als de frequentie niet geveild en/of commercieel verkocht zal worden, op welke wijze men dan een nieuwe exploitant gaat vinden voor de lopende licentieperiode.”

“Ook constateren wij dat verschillende partijen zich hebben gemeld om radio-uitzendingen te verzorgen gericht op Rotterdam, met een mengeling van nieuws, muziek en achtergrondreportages. Wij zouden het toejuichen als een andere partij in staat is het stokje over te nemen. Natuurlijk respecteren we de overwegingen van Open Rotterdam, tegelijk willen we dat andere partijen die de zaak wel financieel rond krijgen, de kans krijgen,” zegt Engberts. “De PvdA en de VVD pleiten ervoor dat het stadsbestuur zich maximaal inspant om een procedure op te zetten waarbij nieuwe partijen die specifiek op Rotterdam gerichte uitzendingen willen maken in eerste ronde de kans krijgen, zodat alles op alles wordt gezet om de frequentie voor Rotterdam te behouden.”