9 december 2013

concept kandidatenlijst Feyenoord

Concept

Het bestuur van de onderafdeling Feyenoord van de PvdA heeft een commissie ingesteld om de kandidaten te selecteren voor de lijst voor de gebiedscommissie Feijenoord.
De commissie bestaat uit Els Kuijper, Richard Moti en Oktay Ünlü.

De commissie kreeg als opdracht mee het vastgestelde profiel te hanteren en vooral te letten op een evenwichtige verdeling van de man/vrouw verhouding, leeftijdscategorieën, etnisch-culturele achtergronden en over de wijken van Feijenoord. Daarnaast kreeg de commissie de opdracht een lijst van maximaal 15 kandidaten te presenteren waarbij tenminste drie nieuwe talenten bij de eerste acht moesten worden opgenomen.

Het onderafdelingsbestuur heeft een oproep gedaan waarop 16 personen hebben gereageerd.
De commissie heeft alle kandidaten gesproken, met uitzondering van één die op vakantie was.
De commissie heeft voor haar werkzaamheden 3 dagen uitgetrokken voor gesprekken en een dag voor het formuleren van het advies.
De commissie heeft in haar gesprekken veel aandacht besteed aan de gewenste teamgeest, de visie van de kandidaten op het werk in de gebiedscommissie en het gewenste profiel.
De commissie heeft kennisgenomen van het zgn. Bing-rapport en van het partijrapport dat is gemaakt door Annie Brouwer en Wim Cornelisse en daar haar voordeel mee gedaan.

De commissie was onder de indruk van de motivatie en het enthousiasme van de kandidaten.
Niettemin adviseert de commissie 2 kandidaten niet op de lijst op te nemen omdat zij de statutaire zittingstermijnen al hebben volgemaakt. Hoewel de commissie overtuigd is van hun vaardigheden en inzet voor de partij, heeft zij niet gevonden dat bij deze kandidaten de hoge uitzondering moet worden gemaakt die in de statuten wordt genoemd.

Met de lijst als onderstaand is voldaan aan de opdracht van het afdelingsbestuur:

• Goede spreiding over de wijken; Vreewijk, Feijenoord, Afrikaanderwijk, Kop van Zuid, Hillesluis, Katendrecht
  • Goede leeftijdspreiding; de jongste kandidaat is 21, de oudste 70
  • 6 nieuwe talenten bij de eerste acht kandidaten
  • Een ruime keus uit etnisch-culturele achtergronden

De commissie adviseert de volgende 14 kandidaten op de lijst:

1. Jurgen Naarendorp

Jurgen is man, 38 en woont in Katendrecht. Hij is sinds een aantal jaren actief in de PvdA en volgde met succes de Talentenklas van de partij. Jurgen is econometrist van zijn vak en werkt bij het ministerie van Veiligheid en Justitie als begrotingscoordinator.
    Hij ziet het stimuleren van bewonersinitiatieven en die omzetten in concreet beleid als de kerntaak van de gebiedscommissie, omdat alle Feijenoorders recht hebben op een fatsoenlijk bestaan én moeten kunnen meedoen.
    Met zijn analytisch vermogen, bindende kracht en debatvaardigheid hebben we in Jurgen een waardige aanvoerder van de lijst.

2. Lydia Kramer-Blansjaar

Lydia, een vrouw van 49, woonachtig in Hillesluis, zit in de huidige deelraadsfractie. Sinds de zomer is zij vicevoorzitter.
    Lydia werkt als purser bij de KLM en volgde in de partij de Wibaut-leergang
    Lydia’s drive is het werken aan een veilige, prettige woon- en leefsituatie, waarin voor iedereen plek is. In de gebiedscommissie wil zij bovenal werken aan de emancipatie van alle vrouwen en van jonge moeders in het bijzonder.
    Met haar open en directe stijl van communiceren, haar bereidheid om te blijven leren, haar aanspreekbaarheid  en haar ervaring is Lydia een uitstekende kandidaat op deze plek.

3. Seyit Yeyden

Seyit is nieuw op de lijst, maar niet nieuw in Feijenoord; vanaf 2010 was hij voorzitter van de deelgemeente Feijenoord.
    Seyit is een man van bijna 50 met een technische Mbo-opleiding en een Hbo-opleiding Personeel en Arbeid. Voor hij voorzitter van Feijenoord werd was hij raadslid en wethouder voor de PvdA in Helmond. Hij heeft dus een langere politieke ervaring.
    Seyit’s rustige stijl, zijn kennis van het gebied, zijn vermogen tot netwerken en aanspreken van bewoners én zijn onvoorwaardelijke keus voor Feijenoord/Rotterdam maken hem een zeer geschikte kandidaat voor de gebiedscommissie en alle functies die daarin te vervullen zijn.

4. Duygu YildirimDuygu is een nieuw talent, een jonge vrouw van 25 die in Vreewijk woont.
    Duygu is juriste met twee masterdiploma’s; zij werkt bij de rechtswinkel en geeft les aan een ROC en zij geeft tentamencursussen. In de partij heeft zij vooral vrijwilligerswerk gedaan in campagnes.
    Door haar werk in de rechtswinkel kent Duygu de wijk en de mensen erg goed. Zij wil als lid van de gebiedscommissie haar steentje bijdragen aan het oplossen van problemen, dat is in Feijenoord naar haar overtuiging harder nodig dan elders.
  5. Said AharchaouSaid, man, 46 woont al 20 jaar in Feijenoord en is nu bijna 4 jaar secretaris van het onderafdelingsbestuur.
    Said heeft een Hbo-opleiding Culturele en Maatschappelijke Vorming en werkt bij TOS. Op dit moment is hij gedetacheerd bij Dock in Afrikaanderwijk als ambulant jongerenwerker.
    Said heeft een groot netwerk en is als vrijwilliger actief bij o.a. Atlas Feijenoord, SVVP in Bloemhof en Spartaan 20.
    Said is een actieve aanpakker, gericht op samenwerking, die al zijn vaardigheden, netwerken en kennis wil inzetten voor een stabiele en goed presterende gebiedscommissie.
  6. Swamie Ramsaran

Swami is een uiterst actieve bewoner van Afrikaanderwijk, 69 jaar en al vele jaren actief in de wijken. Nu wil hij de PvdA versterken.
    Swami was van beroep onderwijzer en zet zich al tientallen jaren in voor ( Hindoestaanse ) ouderen en woonzorgvoorzieningen en heeft daarin veel voor elkaar gekregen. Hij was bestuurslid van vele welzijns- en vrijwilligersorganisaties.
    Swami is een doener met een enorm netwerk die zich inzet voor een harmonische samenleving waarin voor ieder een waardig bestaan is.
  7.  Bram Hakkeneberg

Bram,  man, 64, Kop van Zuid heeft dit jaar zijn arbeidzame leven beëindigd en is nu fietsenmaker in opleiding. Bram is altijd werkzaam geweest in leidinggevende functies in de zorg; van opleiding is hij arbeids- en organisatiepsycholoog. Bram is nu 8 jaar partijlid en was 2 jaar lid van het afdelingsbestuur.
Brams gerichtheid op samenwerking, zijn analytisch en creatief vermogen en zijn erkenning van de noodzaak van het streven naar consensus in de gebiedscommissie maken hem een hele interessante kandidaat, die out-of-the-box oplossingen niet schuwt

1.  Helene de Haart

Helene, vrouw, 54, Kop van Zuid-Stadstuinen is zelfstandig ondernemer als mediator. Zij heeft een HBO en een MBA opleiding.
    Helene was tot voor kort bestuurslid van de afdeling Rotterdam en kent de partij dus heel goed. Helene voelt zich thuis bij het profiel van het gebiedscommissielid en beschikt over de kwaliteiten om bewonersinitiatieven te ondersteunen en mensen en buurten met elkaar te verbinden. Helene wil zich richten op zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid en bevorderen dat mensen zich thuis voelen en gehoord worden in hun eigen buurt

2. Deniz Catikkas

Deniz, man is 40 en woont in Hillesluis. Deniz zit nu 2 perioden in de deelraad en is sinds de zomer fractievoorzitter. Deniz is werkzaam in de jeugdzorg en als docent op een ROC; hij heeft een Hbo-opleiding Sociaalpedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk.
    Deniz heeft afgelopen zomer zijn verantwoordelijkheid genomen en wil zijn ervaring nu inzetten voor de gebiedscommissie. Hij wil zich vooral richten op zaken die direct van invloed zijn op het welzijn van mensen en gebruik maken van zijn kennis van jeugdigen in een bedreigende situatie en risicogezinnen. Flexibel, diplomatiek en met humor komt hij op voor de belangen van de bewoners van Feijenoord

3. Ertugrul Gultekin

Ertugrul is een geboren en getogen sociaaldemocraat, die twee perioden deel heeft uitgemaakt van de deelraad, man, 49, Afrikaanderwijk. Ertugrul paart een grote kennis van het sociaaldemocratisch gedachtegoed aan een groot netwerk. Hij komt op voor de bestrijding van jeugdwerkloosheid, voortijdig schoolverlaten; vóór begrip en tegen fundamentalisme. Met zijn grote kennis en ervaring kan hij een belangrijke mentor voor nieuw talent zijn.

4. Rob Visser

Rob Feijenoord bewoner van 56 is tekstschrijver/communicatieadviseur van beroep.
    Op dit moment is hij 1e opvolger op de deelraadslijst.
    Rob heeft vele leergangen in de partij gevolgd.
    Rob heeft het vermogen om kwesties kort en beeldend vorm te geven en is gedreven om bewoners en organisaties op te zoeken, contact te leggen en te zorgen dat zij zich gehoord voelen
  5. Youssef Saidi

Youssef is een enthousiaste jonge man van 21 die zijn politieke interesse om wil zetten in daden. Hij is student fiscaal recht en economie.
    Youssef is geboren en getogen in Feijenoord ( Hillesluis ) en jong in de Partij van de Arbeid. Naast zijn studie doet hij vrijwilligerswerk. Youssef wil een positieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van ‘zijn’ Feijenoord en zal daarom een waardevolle kandidaat voor de gebiedscommissie zijn.

6.  Johan Brinkman

Johan, man, 70, Vreewijk is een vertrouwd en bekend gezicht in de partij. Hij was tweede secretaris van de afdeling Rotterdam en is nu lid van de deelraad. Johan heeft zich op veel plaatsen ingezet voor de positie van uitkeringsgerechtigden.
    Johan was in zijn werkzame leven elektrotechnicus.
    Johan wil vooral zijn levenservaring en opgedane wijsheid inzetten voor de gebiedscommissie.

7. Mustafa Cakir

Mustafa, 34, man, Afrikaanderwijk is aan zijn tweede periode als deelraadslid bezig. Mustafa werkt als innovatiemanager bij KPN.
    Mustafa heeft een brede kennis van het gebied en een groot netwerk door zijn werk als deelraadslid. Mustafa hecht aan het optreden als eenheid en goed uitleggen van genomen besluiten. Hij is er trots op lid van de partij en de deelraad te zijn

8. Celina do PatricinioLijstduwer par excellence

Waar ben je naar op zoek?