5 juni 2015

Definitief einde voor Schuttersveld en De Larenkamp

Gisteren bleek dat zowel een reddingspoging om zwembad Schuttersveld open te houden als een poging om de sloop van wijkcentrum De Larenkamp te voorkomen niet op een meerderheid van de gemeenteraad kon rekenen. De PvdA heeft zich samen met andere oppositiepartijen vanaf het eerste moment verzet tegen de plannen van het gemeentebestuur. PvdA-raadslid Aruna Radjkoemar: “Ondanks grote inzet van bewoners en de oppositiepartijen is dit college van Leefbaar Rotterdam, CDA en D66 niet bereid om daadwerkelijk mee te denken en te kijken naar alternatieve oplossingen. Hierdoor verdwijnen twee belangrijke voorzieningen en blijkt weer dat dit college alleen maar oog heeft voor de binnenstad.”

Zwembad Schuttersveld

Volgens diverse oppositiepartijen heeft het stadsbestuur onrealistische eisen gesteld bij de aanbesteding om een nieuwe partij te vinden die zwembad Schuttersveld zou kunnen exploiteren. Een voorstel van diverse partijen om te zorgen dat er een nieuwe aanbesteding komt om een exploitant te vinden voor het zwembad werd afgewezen in de gemeenteraad. Hierdoor gaat de sluiting op 1 juli helaas door.

Einde voor wijkcentrum De Larenkamp

De hele publieke tribune van de gemeenteraad zat gisteren vol met betrokken bewoners die het niet eens zijn met de sluiting van De Larenkamp. Een motie van SP, GroenLinks en de PvdA om De Larenkamp in Rotterdam-Zuidwijk open te houden heeft het echter niet gehaald. Het gemeentebestuur wil het wijkcentrum slopen, omdat renovatie van het pand te duur zou zijn. Bewoners van Zuidwijk zijn het daar niet mee eens en zijn zelf gekomen met ideeën om het wijkcentrum open te houden. Het stadsbestuur zet zijn plannen om het wijkcentrum te sluiten toch door.