12 december 2013

Doe mee met de campagne!

Zelfs als je maar een paar minuten de tijd hebt kun je het verschil maken! Bekijk hieronder al onze vacatures. Zie je iets dat je aanspreekt? Meld je aan via Eric Renes ([email protected] of 0631941043).

Wil je in het algemeen meer informatie over actief worden of wil je iets doen dat niet in ons overzicht staat, mail of bel dan met Eric Renes ([email protected] of 0631941043) voor een persoonlijke afspraak. Eric kan je vertellen over wat er allemaal te doen is en jij kunt aangeven wat jij zou willen doen.

Ik voer online campagne
Volg ons op Twitter en retweet https://twitter.com/pvdarotterdam @pvdarotterdam  onze berichten. En like ons facebook account https://www.facebook.com/pvdarotterdam?fref=ts . Zo ben je altijd op de hoogte van onze activiteiten.

Ik doe mee met PvdA in de buurt
Je bent enthousiast en houdt ervan om een praatje te maken. Je bent het gezicht van de PvdA en kunt vooral goed luisteren. Je inventariseert wat mensen vinden van hun buurt en wat de politiek zou moeten veranderen. Je bent een belangrijke schakel in de campagne.

Ik doe mee met het belteam
Je vindt het leuk om leden te bellen en te enthousiasmeren. Je bent communicatief vaardig en je bent 3 uur beschikbaar. Als beller help je ons onder meer met het inplannen van vrijwilligers en het verwelkomen van nieuwe leden. Kortom: je zit in het hart van onze campagne! We bellen gezamenlijk en je krijgt eventueel gemaakte belkosten natuurlijk vergoed.

Ik voer resultaten van wijkenquêtes in
Je wilt bijdragen aan de campagne maar wil of kan dit niet op straat doen. Dan ben jij degene die de  enquêtes invoert die door anderen uit het team zijn verzameld. Je overlegt over de planning en de invoer met de coördinator. Je werkt vanuit huis of op het partijkantoor en wordt een onmisbaar onderdeel van het campagneteam.

Ik analyseer resultaten van wijkenquêtes
Je houdt van onderzoek en het werken met data. Je haalt de resultaten van de wijk enquêtes uit het registratiesysteem en analyseert deze. Jij bent degene die de informatie, verkregen uit de wijkenquêtes, verzamelt en voorstellen doet voor vervolgacties. Je bent niet bang om te werken met ons databaseprogramma en je schrikt niet van Excel.

Ik maak foto’s en video’s
Je bent fotograaf of handig met je videocamera. Je bent aanwezig bij verschillende campagneactiviteiten of gaat mee met onze kandidaten. Je legt de activiteiten vast op foto of video. Je hebt gevoel voor het vastleggen van de juiste sfeer en beeld. Je beschikt over je eigen apparatuur en je werkt zelfstandig.

Ik deel flyers uit in de buurt
Je gaat met een groep PvdA-ers de straat op om geïnteresseerden een roos of flyer te geven. Door de gesprekken die je kort voert ben je de ogen en oren van de partij.

Ik doe mee aan de laatste dag acties
In de laatste dagen van de campagne worden speciale ‘laatste dag acties’ georganiseerd. Wij hebben alle hulp nodig om dit met elkaar te organiseren en uit te voeren.

Ik plak PvdA-posters op de verkiezingsborden
De verkiezingen komen er aan en dat betekent onder meer: posters plakken. Dus doe mee met ons plakteam om PvdA posters op de verkiezingsborden te plakken.

Ik help met het organiseren van activiteiten en wijkacties
Je bent een kei in het organiseren en bewaken van de wijkacties, je bent een planner en uitvoerder. En je laat niets aan het toeval over. In deze functie help je om verschillende activiteiten, bijeenkomsten en PvdA in de buurt te plannen, uit te voeren en je zorgt ervoor dat na elke actie er een opvolging plaatsvindt.

Ik word lid van het ombudsteam
Je kunt goed luisteren, de rode draad uit verschillende signalen onderscheiden en je staat stevig in je schoenen. Dan ben je een belangrijke schakel in ons ombudsteam. Het betekent dat je klaar staat voor mensen met diverse problemen. Jij helpt hen op weg wanneer het bijvoorbeeld niet lukt bij de juiste instantie aan te kloppen.

Ik word chauffeur
Je hebt je rijbewijs en een auto en je wilt graag helpen met campagne voeren. Je bent stipt en een cruciale schakel in de campagne. Je zorgt ervoor dat het materiaal op de juiste tijd op de juiste plaats is en legt daardoor de basis voor de campagneactiviteiten!

Ik help mee in het vinden en binden van vrijwilligers
Jouw rol is het enthousiasmeren van nieuwe vrijwilligers en een leuke en passende taak voor hen zoeken. Want het voeren van campagne valt of staat met het hebben van voldoende en enthousiaste vrijwilligers. Canvassen, flyeren, meehelpen debatten organiseren. Overal zijn vrijwilligers welkom. Je kunt goed plannen, bent goed in het enthousiasmeren van anderen en je plaatst vrijwilligers op de juiste plek.

Ik organiseer acties voor PvdA in de buurt
Ook tijdens deze campagne zullen er veel wijkenquêtes worden afgenomen. Dit doen we in vooraf vastgestelde wijken in kleine of grote teams. Jouw rol er is ervoor zorgen dat elke canvas actie vlekkeloos verloopt. Je kunt goed communiceren in een groep en weet deze enthousiast te maken.

Ik ga online campagne voeren
Twitter,  Facebook, Instagram… als het social media heet en wij er in de lokale campagne iets mee kunnen, is het jouw taak om er iets moois van te maken. Onze kiezers zijn ook online, dus meer Rood op het internet. Je houdt onze social media up-to-date en je zet je eigen lijn uit voor een succesvolle onlinecampagne, dit in overleg met de het bestuur.