Elk kind telt – Manifest Jeugdhulp

28 november 2017

Maandag waren drie jeugdhulp organisaties te gast bij de PvdA-fractie om een manifest te overhandigen. Flexus Jeugdplein, Trivium Lindenhof en Stek Jeugdhulp ondersteunen allemaal kinderen en gezinnen die hulp nodig hebben. Zij gaan vanaf januari 2018 verder in één organisatie, Enver. Samen hebben zij een manifest geschreven.

Onderwijs en jeugdhulp

In het manifest vragen de organisaties onder andere aandacht voor de verbinding tussen onderwijs en jeugdhulp. In Delfshaven loopt een experiment waarbij het wijkteam beter samenwerkt met de school en het gezin dat hulp nodig heeft. Omdat dit goed werkt, heeft de PvdA er via een motie in de gemeenteraad voor gezorgd dat deze succesvolle aanpak uitgebreid wordt naar de rest van de stad.

Kinderarmoede

Een ander belangrijk punt uit het manifest is kinderarmoede. In Rotterdam groeit één op de vier kinderen op in armoede. Dat betekent dat ouders hun kinderen niet kunnen voorzien van de meest basale voorzieningen. Donderdag 30 november dient PvdA-raadslid Carlos Gonçalves in de gemeenteraad een voorstel in tegen kinderarmoede. Hierdoor kunnen ook deze kinderen bijvoorbeeld lid worden van een sportvereniging. Het volledige voorstel is hier te vinden.

Alle Rotterdamse kinderen verdienen de kans op een gelukkige jeugd. Ook als de ouders het moeilijk hebben. Wij blijven ons ook na de verkiezingen hiervoor inzetten. Meer weten? Lees het verkiezingsprogramma!

Waar ben je naar op zoek?