24 november 2016

Geluidsoverlast: metro door de bocht

Bewoners van de Albert Schweitzerplaats in Ommoord ondervinden al lange tijd geluidsoverlast van het snerpende geluid, veroorzaakt door metro’s die de bocht tussen de stations Graskruid en Romeynshof nemen. Vooral bij droog weer is dit geluid van metaal op metaal onverdraaglijk en is een gesprek bijna onmogelijk. De PvdA Rotterdam spoort het college aan om een eind te maken aan deze overlast.

“De overlast begint dagelijks om kwart voor zes ’s ochtends en in de spits komt er om de drie minuten een metro voorbij. Het gaat echt door merg en been en went nooit. Er is al veelvuldig over geklaagd en we hebben mogelijke oplossingen aangedragen, maar we worden steeds met een kluitje in het riet gestuurd”, aldus een bewoner.

Raadslid Barbara Kathmann heeft het college gevraagd om nu eens goed naar dit probleem te kijken en hierbij ook de door de bewoners aangedragen oplossingen te onderzoeken.

Kathmann: “Dit probleem moet nou eens voorgoed verholpen worden. We weten dat er op andere stukken van het traject geluidswerende maatregelen zijn genomen die werken. Dat moet hier ook gebeuren.”

Klik hier voor de schriftelijke vragen

Waar ben je naar op zoek?