2 mei 2014

Langdurig lid Partij van de Arbeid

Tijdens de afgelopen 1 meiviering huldigde de PvdA Prins Alexander de jubilarissen die 25 of 50 jaar lid zijn van de Partij van de Arbeid.

De heer en mevrouw Hofman zijn beiden vijftig jaar lid zijn van de PvdA. Uit handen van de voorzitter van de gemeenteraadsfractie, Leo Bruijn, ontvingen zij de gouden jubileumspeld en een boeket. De familie Hofman woonde lang in Zevenhuizen en was er politiek actief. Huidig PvdA partijvoorzitter Hans Spekman begon daar onder hun toeziend oog zijn politieke carrière. Nu woont de familie al een aantal jaren in het Gerard Goosenhuis in Ommoord, ook daar zijn het heel actieve bewoners.

George van Waardenburg en Abdel Salhi zijn beiden 25 jaar lid van de partij. George van Waardenburg, emeritus hoogleraar ontwikkelingssamenwerking aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, vertelde dat hij altijd trouw aanhanger was van de partij, maar lange tijd geen lid. Toen hij in 1989 werd uitgenodigd voor de verjaardag van zijn collega Jan Pronk werd hij als ‘cadeau’ aan Pronk lid van de PvdA. Abdel Salhi is al lange tijd actief lid. Hij zat in de deelgemeenteraad van Rotterdam-Noord en Prins Alexander en twee perioden in de Rotterdamse gemeenteraad. Hij is actief binnen de stichting Alexander Plus. Hij benadrukte het belang van de PvdA als linkse volkspartij, voor hem mag de partij niet te veel naar het midden opschuiven.

De op 1 mei afwezige jubilarissen, R. de Jong, E. Pieters en J. Hoeijenbosch krijgen hun speld thuisbezorgd.

p1040610.jpg