Ledenbrief december 2018

24 december 2018

Ledenbrief PvdA Rotterdam, december 2018

Beste Rotterdamse PvdA-er,

Ik kijk met u terug op een enerverend jaar, dat begon met een lange en zware campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, een nog langere periode van onderhandelingen om tot een nieuw College van B&W te komen, vanaf juli jl. dat nieuwe college en na de vakanties het harde werken om Rotterdam elke dag een stukje beter te maken. We hebben bereikt dat we met twee wethouders van de PvdA in het College zijn vertegenwoordigd: Richard Moti (Werk, Inkomen en Nationaal Programma Rotterdam-Zuid) en Barbara Kathmann (Economie, wijken en kleine kernen). We hebben in de Gemeenteraad een voor een groot deel vernieuwde fractie met ambitieuze harde werkers: Co Engberts, Duygu Yildirim, Dennis Tak, Narsingh Balwantsingh en Kevin van Eikeren. We hebben natuurlijk onze vertegenwoordigers in Gebiedscommissies en Wijkraden. En we hebben sinds 1 december een enthousiast nieuw bestuur!

Wethouders, volksvertegenwoordigers en bestuur werken intensief samen in PvdA010, we proberen de politieke agenda van fractie en wethouders en de afdelingsagenda van het bestuur en de leden zoveel mogelijk te verbinden. We hebben een goede agenda, waarin binden en verbinden centraal staan, we het debat voeren over de belangrijke Rotterdamse thema’s en de kring van actieve leden vergroten. In 2019 maken we er weer een enerverend jaar van, een jaar waarin we Rotterdam laten zien en horen dat we er staan, in de afdeling, in wijken, in onze gebieden, in de Raad en in het College.

Voor we 2019 binnenstappen kijken we kort terug op 2018 met onze fractievoorzitter Co Engberts (lees hier) en zet een prachtig kort modern kerstverhaal van Barbara Kathmann (lees hier) ons nog even aan het denken.

En dan is het 2019! Bestuur en fractie nodigen al onze leden (en belangstellende vrienden) uit voor de aftrap. Dat doen we op onze nieuwjaarsreceptie op zaterdagmiddag 12 januari vanaf half vier. De bijeenkomst vindt plaats in de Mono Bar, Vijverhofstraat 15 in het Zomerhofkwartier. Korte speeches vanaf kwart over vier, bijpraten bij een glas, lekkere hapjes!

Ik wens u prettige kerstdagen en een mooi nieuw jaar, ik toast graag met u op dat nieuwe jaar op 12 januari 2019.

Met hartelijke groet, namens mijn mede-bestuursleden,

Stef Fleischeuer, voorzitter PvdA Rotterdam.

Waar ben je naar op zoek?