26 maart 2014

Leo Bruijn fractievoorzitter PvdA Rotterdam

Leo Bruijn is de nieuwe voorzitter van de Rotterdamse PvdA gemeenteraadsfractie. Barbara Kathmann is vice-fractievoorzitter. Bruijn en Kathmann werden vanavond door de andere fractieleden gekozen.

Rob de Werd (voorzitter PvdA Rotterdam): “Leo kent de stad en de Rotterdammers als geen ander en weet welke opgave voor ons ligt. Barbara werkt al jaren aan het bestrijden van armoede en inspireert onze jongste generaties. Deze combinatie van ervaring en vernieuwing maakt dat onze fractie klaar is om te knokken voor een Rotterdam waarin mensen meetellen en meedoen, ook de komende jaren.”

Leo Bruijn is zelfstandig horecaondernemer in Rotterdam en zat al in de gemeenteraad. Barbara Kathmann, oprichter van Stichting Jarige Job, stond als hoogste nieuwe binnenkomer op nummer 2 op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Zij is directeur van de Giovanni van Bronckhorst Foundation.

Morgen, tijdens de buitengewone raadsvergadering om 10.00 uur, wordt de nieuwe raad geïnstalleerd. De vergaderingen worden live uitgezonden en kunnen worden teruggekeken. Op http://rotterdam.raadsinformatie.nl/ kunt u de live uitzending bekijken. Naast Bruijn en Kathmann zullen ook Marco Heijmen, Fatima Talbi, Carlos Goncalves, Peggy Wijntuin, Aruna Radjkoemar en Co Engberts worden geïnstalleerd.

Lees hier het interview met Barbara Kathmann: “Alle Rotterdammers zijn trots op hun stad”.