14 april 2015

Meld je aan voor de Spiekmanlezing!

De aanmeldingen voor de Spiekmanlezing, dit jaar uitgesproken door Rutger Bregman (De Correspondent), stromen binnen, evenals de aanmeldingen voor het diner voorafgaand aan de Spiekmanlezing. Meld je dus snel aan als je hierbij aanwezig wilt zijn op 1 mei 2015!

Het volledige programma voor de Dag van de Arbeid ziet er als volgt uit:

Traditionele 1 mei viering om 16:00 uur (aanmelden niet nodig)

Om 16:00 uur begint de traditionele 1 mei viering bij het Spiekmanmonument aan het P.C. Hooftplein met speeches van voorzitter Rob de Werd, fractievoorzitter Leo Bruijn, burgemeester Ahmed Aboutaleb en Tweede Kamerlid Martijn van Dam, kranslegging en liederen gezongen door koor Ondersteboven. Na afloop is er koffie, thee en iets lekkers. Aanmelden hiervoor is niet nodig.

Spiekmandiner om 18:00 uur (aanmelden verplicht)

Het Spiekmandiner vindt dit jaar plaats bij Café Soif (Mathenesserdijk 438/A). Kosten voor het diner: € 25,- (inclusief voor-, hoofd- en nagerecht + 2 drankjes). Aanmelden voor het diner uiterlijk 28 april (vermeld: vlees, vis of vegetarisch). Let op: het aantal plekken voor het diner is beperkt.

Spiekmanlezing om 20:00 uur door Rutger Bregman (aanmelden verplicht)

Om 20:00 uur start de Spiekmanlezing in de Pelgrimvaderskerk (Aelbrechtskolk 20, zaal open om 19:30 uur). De Spiekmanlezing is een podium voor denkers en doeners om hun visie uit te spreken over de betekenis van en de opdracht voor de sociaal-democratie. De Spiekmanlezing wordt dit jaar uitgesproken door historicus Rutger Bregman (1988). Rutger schrijft voor De Correspondent en is auteur van o.a. De geschiedenis van de vooruitgang (Liberales-prijs) en Gratis geld voor iedereen. Toegang tot de lezing is gratis en iedereen is welkom (mits aangemeld). Aansluitend nodigt de gemeenteraadsfractie u uit om onder het genot van een borrel te spreken over de behaalde resultaten en biedt zij een vooruitblik op haar activiteiten voor het komend jaar.

Aanmelden (voor zowel het diner als de lezing) kan per mail, via [email protected].

Wij hopen u op 1 mei te zien!

Waar ben je naar op zoek?