13 mei 2015

Nieuws van de Rotterdamse afvaardiging!

Beste Rode Rotterdammers,

Op de Smalthof, op het stadhuis, op straat en in het café. We praten allemaal zo nu en dan over ‘Den Haag’. We krijgen allemaal van onze collega’s en vrienden verwijten te horen over de PvdA in Den Haag. En als wij om ons heen kijken merken we dat veel van de Rotterdammers het steeds lijdzamer ondergaan. Alsof het nu eenmaal buiten onze invloed gebeurt. Dat gevoel is begrijpelijk en eigenlijk ook jammer.

De afgelopen ALV zijn wij gekozen als de nieuwe Rotterdamse vertegenwoordigers voor de politieke ledenraad. Dit betekent dat wij de mooie rol hebben gekregen om het Rode Rotterdamse geluid richting de 2e kamer en het kabinet te organiseren. Om samen met jullie ons verdriet en de frustratie te tonen over het Haagse beleid én de bijpassende oplossingen aan te dragen. Hoe kan het beter? Wat hebben wij in Rotterdam nodig vanuit Den Haag?

Onze eerste politieke ledenraad is al op 31 mei. Dit betekent dat de voorbereiding van dit congres met stoom en kokend water zal plaatsvinden. Twee bijeenkomsten zijn hierbij van belang.

We trappen af op 19 mei in Wijkcentrum Pier 80. Daar vindt dan een Politiek Café plaats over het onderwerp Integratie.

Daarnaast wordt er op 21 mei een voorbereidende bijeenkomst georganiseerd voor de politieke ledenraad op de Smalthof. Dit gebeurt door Marco Florijn, in samenwerking met de WBS. Hier lees je meer over deze bijeenkomst. Aan jullie het verzoek om bij deze bijeenkomsten aanwezig te zijn. En ons te voeden met jullie ideeën.

Na afloop van iedere politieke ledenraad zullen wij om beurten een blog schrijven over hoe wij het hebben beleefd en wat er gebeurd is. We willen ook toewerken naar een vaste werkwijze rondom de politieke ledenraden. We zullen deze na de eerste ledenraad in ons eerste blog uit de doeken doen. Wij hebben er zin in!

Graag tot ziens op 19 en 21 mei!

Hartelijke groet,

Kevin van Eikeren en Matthijs Wijga

Waar ben je naar op zoek?