29 juni 2017

Peggy Wijntuin breekt lans voor burgemeester Aboutaleb

Online circuleert een petitie met de oproep aan burgemeester Aboutaleb om af te zien van zijn aanwezigheid bij de jaarlijkse herdenking van de afschaffing van de slavernij (Keti Koti). Peggy Wijntuin, initiatiefnemer van het Slavernijmonument Rotterdam, betreurt deze oproep.

“Juist deze burgemeester heeft ervoor gezorgd dat de herdenking een formele status heeft gekregen, hiermee toont de burgemeester zijn betrokkenheid en verbindt hij zich met mensen in de stad die nog de pijn voelen van het slavernijverleden. Wij zijn blij met de inspanning van burgemeester Aboutaleb voor Keti Koti en de officiële herdenking op 30 juni bij het Slavernijmonument Rotterdam. Zijn aanwezigheid onderstreept het belang voor de hele stad.”

De PvdA Rotterdam is zich bewust van de maatschappelijke discussie. Het is uiterst belangrijk dat we hierover met elkaar in gesprek zijn en blijven. “Wij zijn dan ook positief gestemd over de inspanningen van burgemeester Aboutaleb om groepen met elkaar te verbinden en steeds weer de dialoog aan te gaan.”