13 mei 2015

Politiek Café over integratie met o.a. Suna Floret, Marianne Vorthoren en Baukje Prins

Op dinsdag 19 mei a.s. organiseert de gemeenteraadsfractie van de PvdA Rotterdam een Politiek Café over integratie. Dit Politiek Café vindt plaats in Wijkcentrum Pier 80 (Rösener Manszstraat 80, Rotterdam) en start om 20:00 uur (inloop is vanaf 19:30 uur). Iedereen is van harte welkom (entree is gratis).

Vorige maand presenteerde het nieuwe stadsbestuur van Leefbaar Rotterdam, D66 en het CDA de inmiddels veelbesproken integratienota. “In deze nota wordt uitsluitend gekeken naar de inspanningen die geleverd moeten worden door de migrant,” zegt PvdA-raadslid Peggy Wijntuin. “Integratie, of liever gezegd samenleven, is wat de PvdA-fractie betreft een zaak die van twee kanten moet komen. Wij zijn van mening dat het versterken van eenheid in verscheidenheid de meeste kans van slagen heeft als wij allen een bijdrage leveren. Samen maken we immers Rotterdam.”

Bent u dit met de PvdA eens of juist oneens? Heeft u ideeën over dit onderwerp en bent u bereid om deze te delen? Wat is uw mening over de staat van de integratie in Rotterdam? Bespreek dit tijdens het Politiek Café over integratie. U bent van harte uitgenodigd (gratis entree).

O.a. Suna Floret (AD-columniste), Baukje Prins (lector Burgerschap en Diversiteit, De Haagse Hogeschool), Jasper Rijnders (Diversity Manager en HR Manager Irada, voormalig Program Director SRID KPN), Marianne Vorthoren (directeur SPIOR) en Majda Battaî (studente Hogeschool InHolland, inititatiefnemer WIJ-samenleving) zullen als gast aanwezig zijn.

Optreden: Gospelzangeres Joany Muskiet & De Helderheid Meidengroep.