3 juli 2015

PvdA en SP: Zorgen om achterstallige betalingen gemeente Rotterdam

Gisteren meldde RTV Rijnmond dat re-integratiebureau Melior gesloten is. Volgens de advocaat van het re-integratiebureau is het bedrijf in de problemen gekomen door achterstallige betalingen van opdrachtgevers, waaronder ook de gemeente Rotterdam zelf. Zorgwekkend, vinden Carlos Gonçalves (PvdA) en Josine Strörmann (SP). Gonçalves: “Wij vragen ons af hoe dit heeft kunnen gebeuren en of de gemeente er een gewoonte van maakt om ook andere opdrachtgevers te laat te betalen. Vandaar dat wij dit in de eerstvolgende actualiteitenraad willen bespreken.” A.s. dinsdag zal dit punt worden behandeld in de gemeenteraad.

Wethouder Maarten Struijvenberg liet vanochtend aan RTV Rijnmond weten dat zo’n honderd gedupeerden inmiddels weer een nieuwe baan hebben. Voor de overige dertig mensen gaat de gemeente Rotterdam zo snel mogelijk vervangend werk regelen. Als de gedupeerden de huur niet meer kunnen betalen, gaat hij ervoor zorgen dat zij zo snel mogelijk WW of bijstand krijgen. Een correcte oplossing en reactie, vinden de fracties van de PvdA en SP.