16 juli 2015

PvdA: Gemeenteraad slecht geïnformeerd

Afgelopen dagen werd duidelijk dat de gemeente Rotterdam een aanvullende subsidie van 2 miljoen euro aan het Wereldmuseum geeft. PvdA-raadslid Co Engberts (Cultuur): “Wij zijn blij dat hiermee het bestaan van het museum voor de komende 2 jaar gegarandeerd is. Waar we niet blij mee zijn is dat we dit in de krant moeten lezen omdat de wethouder de gemeenteraad slecht heeft geïnformeerd. Wij willen samen met de SP, GroenLinks hierover zo snel mogelijk met de wethouder in debat gaan.”

PvdA-raadslid Leo Bruijn (Financiën): “Vorige week debatteerde de gemeenteraad nog over de financiële kaders voor 2016 en over een voorstel van de oppositie om extra geld vrij te maken voor culturele instellingen als het Wereldmuseum. De wethouder had voldoende kans om de extra subsidie voor het Wereldmuseum toe te lichten, maar heeft dit niet gedaan. In plaats daarvan ondertekent hij nota bene op de dag van het raadsdebat een brief aan de gemeenteraad die op z’n minst onduidelijk is. Dit is slecht voor het politieke debat en beperkt het vermogen van de gemeenteraad om de wethouder te controleren.”

Foto: F.Eveleens Wikimedia Commons

Waar ben je naar op zoek?