8 januari 2014

PvdA: Hoekse Ouderen Mobiel

Hoekse ouderen zijn boos over de beperking die zij ondervinden om gebruik te kunnen maken van het gratis OV 65+. Ouderen konden voorheen 12 keer per jaar gratis met de trein van Hoek van Holland naar Rotterdam. Deze kaartjesregeling verdwijnt per direct. Ouderen krijgen in plaats van 12 kaartjes nu 30 euro reistegoed op een persoonlijke OV-chipkaart, wat neerkomt op 5 retourtjes tegen het kortingstarief. De PvdA vindt dat alle inwoners van Rotterdam over dezelfde voorzieningen moeten kunnen beschikken en wil daarom van het stadsbestuur weten waarom hiervoor is gekozen.

“In 2007 heeft de PvdA er voor gezorgd dat er gratis OV voor ouderen in Rotterdam is gekomen en sindsdien hebben wij ons ingezet voor het behoud hiervan. 65-plussers reizen gratis met de RET, maar de RET is niet actief in Hoek van Holland. De PvdA vindt dat het juist voor ouderen zo makkelijk mogelijk moet worden gemaakt om actief en mobiel te zijn. Vandaar dat wij dit punt in de actualiteitenraad van 9 januari willen bespreken,” zegt PvdA-raadslid Leo Bruijn (Verkeer & Vervoer).