29 november 2013

PvdA: Meer banen dankzij investeringen op Zuid

Gisteren stemde de gemeenteraad in met de voorstellen van het stadsbestuur om krediet beschikbaar te stellen voor de ontwikkeling van het Hart van Zuid, de Sportcampus bij het Stadionpark en Park de Twee Heuvels. PvdA raadslid Tom Harreman (Fysieke Infrastructuur): “Met deze investeringen helpen we Zuid vooruit en creëren we meer banen.”

Met de ontwikkeling van Hart op Zuid wil de gemeente in één klap de ruimtelijke, economische en sociaal-maatschappelijke problemen in de omgeving van winkelcentrum Zuidplein en Ahoy oplossen. Ahoy wordt uitgebreid met een internationaal congrescentrum, muziekhal en bioscoop. Verder komen er in het gebied een nieuw zwembad en een ‘kunstenpand’ met bibliotheek en theater. Tom Harreman: “De PvdA is voorstander van deze investering, omdat we hiermee de bewoners op Zuid betere voorzieningen kunnen bieden. Bovendien levert het project structureel 300 extra banen op.”

Met de ontwikkeling van de Sportcampus en Park de Twee Heuvels worden de sportvoorzieningen rondom het Stadionpark flink gemoderniseerd en kunnen er straks op deze locatie meerdere sporten – onder meer voetbal, rugby, korfbal, atletiek, vechtsport en dans – worden beoefend. Tom Harreman: “De PvdA vindt deze investering in topsport én breedtesport belangrijk, omdat we hiermee alle Rotterdammers meer kansen bieden om te sporten. Zo kunnen jonge sporters op de campus hun talenten ontwikkelen. En bovendien ontstaat op de campus ruimte voor bestaande sportverenigingen. Daarom diende ik samen met VVD, D66 en CDA een motie in om voor Sportclub Feyenoord (ruim 700 leden) een mooie plek op de campus te realiseren.”

Opvallend genoeg stemde Leefbaar Rotterdam tegen beide voorstellen van het stadsbestuur. Tom Harreman: “Met dit stemgedrag probeert Leefbaar investeringen in de stad tegen te houden. Dat is niet in het belang van de Rotterdammer.”

In de bijlage de motie van PvdA, VVD, D66 en CDA voor Sportclub Feyenoord.