12 juni 2014

PvdA: Toezichthouders bij liften Maastunnel

Vandaag spreekt de Rotterdamse gemeenteraad op initiatief van PvdA-raadsleden Barbara Kathmann en Leo Bruijn over de gevolgen van de niet werkende roltrappen van de Maastunnel.

“De PvdA-fractie heeft verschillende signalen ontvangen over de nog steeds niet werkende roltrappen van de Maastunnel aan de zuidelijke kant. Hierdoor ontstaan enorme wachttijden voor de liften. Fietsende Rotterdammers moeten zeker 20 minuten wachten. Dit veroorzaakt niet alleen veel irritaties onder de wachtende fietsers maar ook onder het personeel, dat geen idee heeft wanneer de roltrappen worden gerepareerd en wat zij de wachtende mensen hierover kunnen melden. De sfeer wordt steeds grimmiger,” zegt Kathmann. “Wij zouden graag willen weten waarom er niet (voldoende) wordt gecommuniceerd met het personeel over de planning met betrekking tot de reparatie en zouden bovendien van het stadsbestuur willen vernemen of men bereid is om – tot het moment dat de roltrappen weer werken – toezichthouders in te stellen bij de liften om de situatie aldaar ordentelijk te laten verlopen en irritaties te voorkomen.”