7 november 2017

Loempiakraam Zuidplein moet blijven!

Al 31 jaar is loempiakraam Pham een begrip op Zuidplein. Vele reizigers en Rotterdammers komen hier al jaren voor loempia’s en andere lekkernijen. Toch kwam deze week het bericht naar buiten dat de vergunning van de loempiakraam door de gemeente niet meer wordt verlengd. Onbegrijpelijk!

Breed gedeelde verontwaardiging

Wij zijn niet de enigen die de mogelijke verdwijning zeer kwalijk vinden. Dit blijkt wel uit een veel gedeeld bericht van Alexander Pham. Zijn ouders  zijn de eigenaars van de kraam. Vanwege het project Hart van Zuid moeten ze weg zonder dat ze met zekerheid terug mogen keren. Per 31 oktober gaat dit al in. De uitleg van de gemeente en het verhaal van Pham komen niet overeen, blijkt uit het verhaal van Pham in het Rotterdams Dagblad.

Tijd voor actie

De gemeente is er voor de Rotterdammers en niet andersom. Wij willen daarom dat het college zo snel mogelijk voor een oplossing zorgt. Samen met VVD en de SP is er dan ook een debat aangevraagd hierover.

Klik op onderstaande afbeelding voor de debataanvraag.