Rotterdam-Rijnmond krijgt prioriteit bij verhoging politiecapaciteit

5 april 2019

Na jarenlange onderbezetting heeft burgemeester Aboutaleb ervoor gezorgd dat de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond prioriteit krijgt bij het vergroten van de politiecapaciteit. Hierdoor krijgt de stad er de komende jaren rond de 126 medewerkers bij. Hiervan wordt ongeveer de helft in de gemeente Rotterdam ingezet. Deze medewerkers zullen worden verdeeld onder de recherche (20), Zuid (20), Oost (18), Centrum (8) en Noord (8). De andere helft zal naar de andere gemeenten gaan die onder de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond vallen.

Daarnaast komen er door structurele kosten vanuit het Rijk nog eens 45 medewerkers extra bij. De verwachting is dat binnen twee jaar het politiekorps in Rotterdam weer op volle sterkte is. Wij zijn trots dat onze burgemeester in tijden van flinke tekorten bij de politie het voor elkaar heeft gekregen om de onderbezetting te verhelpen. Daardoor zal de stad weer een stukje veiliger worden voor alle Rotterdammers!