26 maart 2021

Zwaardere sancties bij racisme en discriminatie

Voor de PvdA Rotterdam is het klip en klaar: voor racisme is geen plaats. De laatste onthullingen uit de racistische appgroep van politieagenten waren afschuwelijk en extreem pijnlijk. Het is beschamend hoe om is gegaan met de familie van Hümeyra. Volgens ons komen deze agenten er te licht vanaf en zijn de algemene sancties veel te zwak zijn.

De politie staat voor orde en maatschappelijke rust, en veel mensen hebben een groot vertrouwen in de politie, maar dit soort onthullingen zwengelen het wantrouwen en onrust binnen grote groepen mensen aan. Dat mag én kan niet wat de PvdA Rotterdam betreft. De politie moet van onbesproken gedrag zijn én iedereen moet hen kunnen vertrouwen. De politieleiding moet zich hiervan bewust zijn en hier adequaat op reageren.

Klik hier voor de volledige statement en de bijdrage van raadslid Steven Lammering hoe wij naar deze zaak kijken, hoe het ons raakt, en wat wij willen veranderen.