31 januari 2017

Talentenklas 2017

Meedoen? De PvdA Rotterdam organiseert in februari tot juni 2017 een uitdagende talentenklas. We bieden een inspirerend programma aan, waarin je als deelnemer kennis maakt met de grondslagen van de sociaaldemocratie, inzicht krijgt in de politieke activiteiten op lokaal niveau en zelf de politieke diepte ingaat aan de hand van een relevant sociaaldemocratisch thema. Er is veel ruimte voor eigen inbreng.

In een viertal plenaire sessies worden lezingen aangeboden door experts en belangrijke sleutelfiguren in verschillende thema’s.

Ook komen de diverse vaardigheden aan bod, zoals eigen voorstellen ontwikkelen, het college controleren en zicht krijgen op de uitvoering. Daarnaast is er aandacht voor politieke vaardigheden zoals debatteren en campagne voeren. In subgroepen werk je aan een groepsopdracht, begeleid door een mentor met ervaring, op het gebied van Veiligheid, Wonen, Zorg, Onderwijs, Duurzaamheid en Werk.

Wie zoeken wij?

Rotterdamse PvdA-leden, aspirant leden of geïnteresseerden die gemotiveerd zijn om zich te verdiepen in de lokale sociaaldemocratie en/of lokale politieke ambitie hebben, die in een team willen werken aan vernieuwende sociaaldemocratische inhoud voor Rotterdam. Er zijn geen toelatingseisen wat betreft leeftijd, opleidingsniveau of al actief zijn binnen de afdeling Rotterdam.

Er is plek voor maximaal 20 deelnemers, dus geef je snel op!

De aftrap zal plaatsvinden op woensdagavond 22 februari, het programma zal afgesloten worden op 24 juni. Het is belangrijk dat je alle gezamenlijke bijeenkomsten aanwezig bent .

Solliciteren kan door voor 5 februari een email te sturen naar [email protected] of sid.morsink@pvdarotterdam. Vermeld hierin het volgende:

–            Wie je bent en wat je doet in het dagelijks leven;

–            Datgene waar je het meest trots op bent wat je gedaan hebt;

–            Wat jouw drijfveren zijn om actief te worden/zijn bij de PvdA Rotterdam;

–            Wat jij zou kunnen bijdragen aan de talentenklas;

–            Naar welke twee thema’s je voorkeur uitgaat voor de groepsopdracht: Veiligheid, Wonen, Zorg, Onderwijs, Duurzaamheid, Werk.

Na het ontvangen van je motivatie nodigen we je uit voor een gesprek.

Indien je vragen hebt over de Talentenklas kun je contact opnemen met Sid Morsink (afdelingsbestuur) via 0624582736 of sid.morsink@pvdarotterdam.

Waar ben je naar op zoek?