30 maart 2021

We hebben een nieuw afdelingsbestuur!

De commissie ‘nieuw bestuur’ onder leiding van Duco Hoogland stelde een lijst met negen bestuursleden samen voor het nieuwe bestuur (2021-2023). Tijdens de ALV van afgelopen zaterdag 27 maart, hebben de leden deze voordracht vrijwel unaniem goedgekeurd. Het nieuwe bestuur met als voorzitter Marco Heijmen (lid gemeenteraad Rotterdam van 2006 tot 2018) gaat vol optimisme en vertrouwen aan de slag. Het bestuur kan verder bouwen op het harde werk van het scheidende bestuur, onder voorzitterschap van Stef Fleischeuer.

Naast het bestuur werd tevens de kandidaatstellingscommissie aangewezen onder leiding van Mariëtte Hamer (lid van de Tweede Kamer 1998-2014, nu voorzitter van de SER). Deze commissie zal de komende maanden kandidaten voor de gemeenteraadsfractie van de PvdA scouten en selecteren.

Rotterdam is een progressieve stad. Als we de problemen van Rotterdam op een rij zetten gaan die  uiteindelijk allemaal over eerlijk delen: van de huizenmarkt tot goed onderwijs, van armoede tot duurzaamheid. Wie zich dat realiseert, kan maar tot een conclusie komen: deze stad heeft sociaaldemocratische politiek keihard nodig. Wij zullen het komend jaar alles op alles zetten om zoveel mogelijk kiezers te overtuigen van ons verhaal.

Lees hier het interview met de nieuwe voorzitter Marco Heijmen!