18 april 2018

Zeki Baran neemt afscheid van gebiedscommissie Charlois

Zeki Baran heeft maandag afscheid genomen van de gebiedscommissie Charlois. Zeki is maar liefst 12 jaar hartstochtelijk volksvertegenwoordiger geweest namens de PvdA.  Voor zijn lidmaatschap van de gebiedscommissie, was hij namelijk al acht jaar gemeenteraadslid. We zijn supertrots op hem!

Dat Zeki de voorlaatste verkiezing lijsttrekker was van de PvdA in Charlois, kon niemand verbazen. Hij heeft hart voor de stad, met een passie voor Rotterdam Zuid. Als jongerenwerker zette hij zich jarenlang in voor de jeugd van Zuid. Ook moedigde hij iedereen aan om bij te dragen aan de verbetering van de woonomgeving.

Dichtbij de Rotterdammer

In de gemeenteraad kom je allerlei soorten politici tegen: de dossiervreters,  talking heads, plucheplakkers en de hoogvliegers. Er is ook dat type politici dat meer buiten dan binnen de raadszaal te vinden is. Niet omdat ze verzaken, maar omdat ze dicht bij de Rotterdammer willen staan. Dat is Zeki. Hij trok de stad in, sprak met bewoners en zorgde ervoor dat de politiek aanspreekbaar is. Waar Zeki onrecht ziet handelt hij; bestuurders en bewoners brengt hij met elkaar in contact, op zoek naar een oplossing. Als dat niet lukt, dan brengt hij de stad de raadszaal in. Kortom, hij doet er alles aan zodat het voor de Rotterdammers een stukje beter wordt.

Jongeren

Zeki zette zich de afgelopen jaren hard in om jongerenproblematiek, niet zichtbaar voor de gemeente Rotterdam, op de agenda te krijgen. Denk hierbij aan jongeren die niet op school zitten, geen werk hebben of nergens ingeschreven staan. Hij spande zich tevens in om schuldenproblematiek onder jongeren aan te pakken. Zo initieerde hij budgetvoorlichtingen om te voorkomen dat zij ten prooi vallen aan bijvoorbeeld aanlokkelijke telefoonabonnementen die zij zich niet kunnen veroorloven. De aandacht voor deze vraagstukken is nu ingebed in het het jeugd en jongeren werk.

Enorme partijtijger

Naast dé volksvertegenwoordiger die iedere Rotterdammer zich zou wensen, is Zeki een enorme partijtijger. Binnen de partij heeft hij groot netwerk en is hij actief in tal van landelijke werkgroepen. De Kamerfractie heeft dan ook vaak op hem beroep gedaan.

Zeki, we willen je bedanken voor je jarenlange inzet voor de stad en onze partij. We hopen je nog vaak te zien, en het ga je goed!

Zeki nam met een prachtige speech afscheid van de gebiedscommissie. Lees die hier.