Nieuwe energie voor Rotterdam

Download hier het coalitieakkoord

Nieuwe energie voor Rotterdam

Zeker zijn in 010

Iedereen heeft recht op een fijne toekomst. Daar strijdt de PvdA voor. We willen niet dat Rotterdammers zich onzeker voelen over hun baan, inkomen, huis, buurt, onderwijs of zorg.  Zekerheid betekent ook dat je in vrijheid kunt leven en niemand buitenspel staat, eenzaam is of wordt gediscrimineerd. Samen bouwen wij aan een toekomst met kansen

Werk & Inkomen

Rotterdam is een van de economische vliegwielen van Nederland, maar die economie werkt niet voor alle Rotterdammers. Want wat betekenen al die rooskleurige economische berichten, als je niet aangenomen wordt omdat je vrouw bent en graag kinderen wil? Als je bijvoorbeeld een Turkse of Marokkaanse achternaam hebt en niet eens wordt uitgenodigd? Als de banen

Onderwijs & ontwikkeling

Onderwijs is de basis. Ieder kind in Rotterdam heeft recht op het beste onderwijs. Zoals goed werk de beste weg is uit de armoede, is goed onderwijs de belangrijkste voorwaarde voor gelijke kansen. De PvdA knokt voor verbetering van boven tot onder in het Rotterdamse onderwijs: om het onderwijs toegankelijk en betaalbaar, breed en goed

Duurzaamheid

Rotterdam is een van de machtigste havens van Europa. Maar als we ook in de toekomst belangrijk willen zijn, is het belangrijk dat we duurzaamheid voorop zetten. Rotterdam wordt de duurzaamste havenstad. De PvdA wil gebruik van duurzame goederen, die niet ten koste van mede-wereldburgers en de natuur zijn gemaakt, stimuleren. Dat levert geld, banen,

Zorg & gezondheid

De afgelopen jaren zijn er meer zorgtaken bij de gemeente komen te liggen. En hoewel de gemeente dit met de beste bedoelingen heeft opgepakt, zijn er ook dingen misgegaan. Wij gaan dat repareren! We zien dat mensen in arme wijken gemiddeld jaren minder oud, en nog meer jaren ongezonder oud worden, dan de mensen in

Wonen & wijken

Betaalbaar wonen in een veilige, afwisselende, leuke wijk. Veel meer hebben we eigenlijk niet nodig. Maar dan moeten er wel genoeg huizen zijn die ook nog een beetje te betalen zijn. Daar maakt de PvdA werk van. Voldoende betaalbare woningen Voorraad sociale woningen op peil houden We gaan met corporaties in gesprek om meer eengezinswoningen

De cultuur van Rotterdam

Cultuur wordt steeds belangrijker voor het samen leven in de stad. Cultuur geeft betekenis en maakt dat we ons Rotterdammer voelen. Er is niet één dominante cultuur, maar we hebben een schat aan verschillende culturen. Die bieden herkenning en geborgenheid binnen de eigen groep. Dat roept ook spanningen op. We zorgen dus voor verbinding tussen