Geen parkeerproblemen, dan geen betaald parkeren!

19 oktober 2022

Nog niet overal in Rotterdam is het betaald parkeren ingevoerd. Dat is logisch, want niet overal is het nodig. Denk bijvoorbeeld aan wijken zoals de Wielewaal, Zuidwijk en Lombardijen. Het stadsbestuur wil betaald parkeren in deze wijken nu wel invoeren. Niet om het parkeren voor de bewoners van deze wijken mogelijk te houden, maar om de begroting rond te krijgen. De PvdA Rotterdam vindt die geen goed idee. Daarom zijn we een petitie gestart.

PvdA raadslid Richard Moti: “Het Rotterdamse stadsbestuur wil in bijna alle wijken in Rotterdam betaald parkeren invoeren. Ook in de wijken waar er geen parkeerproblemen zijn. Ze doen dat omdat ze meer dan 100 miljoen euro de komende vier jaar willen ophalen. De Partij van de Arbeid is het hier niet mee eens. Wij vinden dat betaald parkeren alleen moet worden ingevoerd als er parkeerproblemen zijn, anders jaag je je bewoners en bezoekers onnodig op hoge kosten. Laat ons weten wat je hiervan vindt of teken de petitie!”

Doe jij mee? Teken dan hier!

Waar ben je naar op zoek?