PvdA en GroenLinks Rotterdam in 2026 samen de gemeenteraadsverkiezingen in

26 juni 2024

De Rotterdamse leden van GroenLinks en PvdA hebben zich met een grote meerderheid uitgesproken voor een gezamenlijke verkiezingslijst in 2026!

Dat betekent dat we in 2026 een sterk links blok zullen vormen met een gezamenlijke lijst, een gezamenlijke lijsttrekker en een gezamenlijk programma. Samen maken we Rotterdam groener, socialer en inclusiever.

Samen staan we sterker

PvdA Rotterdam fractievoorzitter Co Engberts is verheugd met dit nieuws. Co:  ‘Het is tijd voor sociaal en groen beleid in Rotterdam. Samen staan we sterker. Rotterdam snakt naar meer betaalbare en goede woningen, een groenere stad en een college dat de sociale problemen in deze stad écht aanpakt. Dat hebben we gezien tijdens de Europese verkiezingen.’

Samen naar de verkiezingen in 2026

De bestuursleden van beide partijen zullen zich de komende tijd bezighouden met de verdere samenwerking binnen de Rotterdamse tak van de partijen. PvdA Rotterdam voorzitter Marco Heijmen: ‘Er is werk aan de winkel. Samen met het bestuur van GroenLinks gaan we ons de komende tijd buigen over de opdracht om in 2026 een krachtige kandidatenlijst en een verkiezingsprogramma te presenteren waarin de idealen van zowel de PvdA als GroenLinks herkenbaar zijn voor beide achterbannen.’