7 september 2021

Rotterdam de groene havenstad

Er liggen op dit moment op eenentwintig gebouwen van de gemeente zonnepanelen verspreid over de hele stad. Maar er zijn nog veel meer gebouwen van de gemeente waar ook zonnepanelen op kunnen. Dankzij ons initiatief en de doortastende inzet van onze Dennis maakt de gemeente versneld werk van om te onderzoeken of dit mogelijk is voor meer dan dertig extra panden!

De PvdA Rotterdam gaat voorop in de strijd voor een slim en betrouwbaar energiesysteem voor onze stad. Een systeem dat wordt gevoed door schone energiebronnen zoals de zon en warmte uit de bodem. Zodat wij schone energie niet alleen kunnen opwekken, maar ook kunnen opslaan en een stad creëren waarin wij samen en met onze kinderen en kleinkinderen prettig kunnen wonen.

Onze stad blijft zichzelf in hoog tempo vernieuwen en heeft eerder laten zien dat het voorop kan lopen in grote maatschappelijke veranderingen. Een stad met de grootste haven van Europa moet daarin het goede voorbeeld geven in de transitie naar groene en duurzame energie.

Investeren in zonnepanelen is een investering voor een duurzame toekomst en eentje die zichzelf uiteindelijk terugverdiend. Je hebt namelijk niet meer te maken met stijgende energieprijzen en experts zeggen dat wanneer er genoeg energie is opgeslagen dat je jarenlang gebruik kan maken van gratis schone energie!