15 januari 2016

Aandacht voor aanpak onderwijsachterstanden

Vandaag gaat PvdA-raadslid Co Engberts (Onderwijs) met Diederik Samsom en Tweede Kamerlid Keklik Yücel op tour langs onderwijsinstellingen in Rotterdam. Op deze wijze wil de PvdA Rotterdam laten zien hoe belangrijk de Rotterdamse aanpak van onderwijsachterstanden is. Co Engberts: “Wij willen laten zien dat er juist op deze groep leerlingen niet bezuinigd moet worden.”

Eerder riepen de vier grote steden de PvdA in de Tweede Kamer op om de plannen van Staatssecretaris Sander Dekker om 7 miljoen te bezuinigen op de Rotterdamse aanpak van onderwijsachterstanden niet te steunen. Tweede Kamerlid Keklik Yücel heeft er toen voor gepleit om de verdeling van het geld tussen gemeenten om achterstanden te bestrijden te laten zoals het nu is, totdat er onderzocht is hoe alle kinderen met een taalachterstand het beste bereikt kunnen worden.

PvdA-raadslid Co Engberts: “Wij blijven strijden tegen de bezuinigingen op het budget waarmee achterstanden in het onderwijs worden aangepakt. Het is mooi dat onze Tweede Kamerleden vandaag met eigen ogen kunnen zien hoe belangrijk de aanpak van onderwijsachterstanden is voor Rotterdam. Wij hopen dat de bezuinigingen niet door zullen gaan en zijn blij dat ook wethouder Hugo de Jonge en onze burgermeester zich hiervoor inzetten. We moeten samen zorgen dat Rotterdamse kinderen geen valse start maken.”

cywfejbw8aaczf6.jpg

Co Engberts en Keklik Yücel in gesprek bij Stichting BOOR.

op_bezoek_bij_basisschool_de_kameleon_2.jpg

Met Diederik Samsom op bezoek bij basisschool De Kameleon.