Stop het drama van Trevvel!

12 april 2024

Het is een telefoontje dat geen enkele ouder wil krijgen. Om te horen dat je kind kwijt is is een horrorscenario voor elke ouder en zou nooit voor moeten komen. Toch hebben ouders die van Trevvel gebruik maken niet één maar meerdere keren dit drama moeten meemaken. De PvdA Rotterdam vindt dat het nu eindelijk tijd wordt om in te grijpen voor het belang van ouders en kinderen.

Al Jarenlang klachten!

Het zit al langere tijd niet goed bij Trevvel. Het kwijtraken van kinderen komen van recente berichten, maar sinds het bedrijf het doelgroepen vervoer verzorgt regent het aan allerlei klachten. Uit de berichten komt naar voren dat het kwijtraken van kinderen vooral te maken heeft met de onoplettendheid van chauffeurs en het ontbreken van goede centrale coördinatie. Maar dit is niet het enige probleem bij Trevvel, kinderen kunnen al blij zijn als het busje hun überhaupt op tijd komt ophalen. Ouders die kinderen hebben met een fysieke of verstandelijke beperking zijn afhankelijk van deze diensten en nu stellen we hun constant teleur. Constant horen we excuses van Trevvel maar het wordt nu tijd dat er een oplossing wordt gevonden. Daarom heeft ons raadslid Dennis Tak in maart nog gevraagd om tijdens de actualiteitenraad over dit onderwerp met de wethouder in gesprek te gaan.

Wat is er aan de hand bij Trevvel?

Wat dit voor ons en Rotterdammers extra vervelend maakt is dat Trevvel haar cijfers altijd onder geheimhouding naar de gemeenteraad stuurt. De Rotterdammer heeft dus maar weinig inzicht in hoe goed Trevvel het doet. Als we deze rampverhalen lezen begrijpen we dat de cijfers geheimgehouden worden, want het lijkt alsof de boel niet op orde is. De PvdA zal zich dus hard maken op dit onderwerp zodat ouders straks weer met een gerust hart hun kinderen naar school kunnen sturen.

Ben jij of ken jij iemand die ervaring heeft gehad met Trevvel? Vertel ons uw verhaal en wij komen graag voor u op! U kunt uw verhaal aan ons raadslid Dennis Tak doorgeven via de volgende mail: [email protected] of door het contactformulier onderaan deze pagina.

Neem contact op met Dennis

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.