11 februari 2014

Alsnog groen binnenterrein voor Blauwe Vos in Spangen

Een aantal maanden geleden bezocht PvdA-raadslid Tom Harreman het binnenterrein Blauwe Vos in Spangen. De huidige bewoners gaven aan te vrezen voor het groene karakter van het binnenterrein voor de geplande nieuwbouw aan het binnenterrein, waarbij een deel van het terrein zou worden ingericht als parkeerplaats. Zij drongen er bij de aanwezige raadsleden dringend op aan, voor het parkeren van de auto’s van de toekomstige bewoners niet het binnenterrein te gebruiken, maar op zoek te gaan naar alternatieven om het groene karakter van het binnenterrein te kunnen behouden.

Vandaag vernam Harreman het verheugende nieuws, dat we door de betrokken partijen (corporatie, deelgemeente en gemeente) een alternatieve parkeeroplossing is gevonden. Door nieuwe bewoners onder voorwaarden gebruik te laten maken van de pal om de hoek gelegen Schie-oever garage, kan het binnenterrein groen blijven. Harreman: “Een mooi staaltje probleemoplossend denken van de betrokken partijen, mooi uitonderhandeld door onze wethouder, Hamit Karakus.”