22 februari 2014

De Rode Ketting in Charlois

Terwijl nog veel kiezers op één oor liggen, verzamelen de eerste rode jasjes zich zaterdagochtend bij de supermarkt op de Wolphaertsbocht. Vandaag gaan de kandidaten van Charlois dwars door hun gebied fietsen. Terwijl de kandidaten in de wijken een praatje maken met de kiezer, stoppen de andere partijgenoten een flyer in de brievenbus in de omliggende straten.

rotterdam 20140222 00161

Vooraan in de stoet rijdt Evert van der Schee, campagnecoordinator en kandidaat nr 7 voor de gebiedscommissie in Charlois. Met zijn 82 jaar is hij de oudste van de groep. Evert heeft de wind er flink onder “Allemaal even de horloges gelijkzetten en over 20 minuten hier weer terug, zodat we weer verder kunnen!” Je merkt aan alles dat Evert jarenlange ervaring heeft. Hij heeft eerder deze week het parcours verkend en vond het stil op straat.”Daarom heb ik een megafoon geregeld en Matthijs kan die als geen ander bedienen!”

rotterdam 20140222 00155

Toeschouwers kijken glimlachend en zwaaiend naar de bonte rode stoet die voorbij trekt. Een enkele keer bereikt een verwaaide uitroep: “ik geloof jullie niet meer!” de groep, maar dat is gelukkig een uitzondering.

Tijdens de lunch worden alvast de stellingen voor het debat van morgen doorgenomen. Peggy Wijntuin houdt de discussie strak in de hand, zodat we weer op tijd kunnen vertrekken. En zo worden de kandidaten naast een warme kom soep ook gevoed met een flinke portie sociaal democratische kennis voor de volgende campagneactiviteit.

De fietstocht bevalt zo goed dat er direct nog twee worden geregeld. Zaterdag 15 maart en woensdag 19 maart gaan ze weer fietsen. Fiets je mee met de volgende Rode Ketting?

Meld je dan aan bij [email protected]!

Marja Versteeg