16 november 2016

Gratis OV voor mantelzorgers

PvdA-raadslid Fatima Talbi maakt zich sinds jaar en dag hard voor mantelzorgers in Rotterdam. Een aanzienlijk deel van het werk in de zorg wordt namelijk gedaan door mantelzorgers. Dat moet je koesteren en waar je voorstellen kunt doen om het werk te verlichten van mantelzorgers moet je die kans grijpen.

Afgelopen juli diende zij daarom weer een voorstel in, samen met de SP, om mantelzorgers een extra steuntje in de rug te geven. In dit voorstel werd opgeroepen om voor mantelzorgers OV-tegoed beschikbaar te stellen als blijk van waardering, maar ook om ze te tegemoet te komen in hun reiskosten. Het voorstel werd aangenomen en vanaf 1 maart 2017 wordt het OV-tegoed voor mantelzorgers beschikbaar gemaakt op de Rotterdampas. Fatima Talbi hierover: ‘Ik ben zeer blij dat er snel werk is gemaakt van mijn voorstel en dat we stukje bij beetje met goede voorstellen mantelzorgers kunnen ondersteunen. We moeten er nu naar streven dat mantelzorgers op de hoogte worden gebracht dat dit vanaf heden mogelijk is. Mensen die wat voor anderen over hebben hoeven niet alles uit eigen zak te betalen. Hopelijk kan dit ze wat extra helpen’.