13 augustus 2014

“Houd rekening met winkeliers en omwonenden bij aftimmeren pand”

Afgelopen donderdag werd een activiteitencentrum voor ouderen in Lombardijen gesloten omdat er drugs en wapens zijn gevonden. De PvdA-raadslid Marco Heijmen is het eens met de sluiting maar wil wel opheldering over de manier van aftimmeren van het pand, dat middenin een winkelstrip ligt. Ondernemers en bewoners aan de Zenostraat zijn niet blij met de tientallen meters stalen platen tegen de gevel.

“Het pand is dichtgetimmerd met stalen golfplaten. Ondernemers en bewoners aan de Zenostraat zijn heel ongelukkig met de tientallen meters stalen platen tegen de gevel. Zij vinden dat de straat daardoor een verloederde aanblik heeft gekregen en zijn bang dat klanten wegblijven en ook de gebiedscommissie in IJsselmonde deelt hun vrees,” zegt Heijmen. “Vandaar dat ik van het stadsbestuur wil weten of men het met de ondernemers en bewoners eens is dat de straat er nu verloederd uitziet en of het stadsbestuur de angst van de ondernemers voor het wegblijven van klanten begrijpt. Verder ben ik benieuwd of het stadsbestuur het met de PvdA-fractie eens is dat het volledig dichttimmeren van het pand met stalen golfplaten wellicht niet de beste oplossing is voor dit probleem. Ik heb het stadsbestuur gevraagd of men bereid is om in overleg met de gebiedscommissie een alternatief te zoeken, zoals bijvoorbeeld alleen het dichttimmeren van de deur van het pand, zodat dat de aanblik van de Zenostraat verbetert.”

Foto: Twitter At Polhuis (PvdA IJsselmonde) – @At_Polhuis