20 oktober 2021

De PvdA Rotterdam presenteert de concept kandidatenlijst: Dit is Rotterdam.

Met grote trots presenteert het bestuur van de PvdA Rotterdam de kandidatenlijst aan haar leden. De lijst is samengesteld op advies van de kandidaatstellingscommissie onder leiding van Mariëtte Hamer en goedgekeurd door de algemene ledenvergadering. De lijst is uitgebreid en kent vele enthousiaste sociaaldemocraten uit diverse geledingen en gebieden van Rotterdam. De lijst is rijk aan diversiteit in zijn volle breedte, kent vertrouwde en nieuwe gezichten.  Het is een lijst die met recht een afspiegeling genoemd mag worden van Rotterdam: Dit is Rotterdam.

Vertrouwd gezichten zijn bijvoorbeeld beoogd lijstrekker en wethouder Richard Moti, en Co Engberts, de huidige fractievoorzitter. Ook  fractieleden Duygu Yildirim, Dennis Tak, Steven Lammering en Narsingh Balwantsingh terugkeren in de top 10. Opvallende nieuwkomers zijn Sarah Reitema en Oktay Ünlü.

Sarah Reitema staat op nummer 2. Zij heeft in de praktijk ervaren wat armoede en schulden betekenen voor mensen en zet zich nu al tijden in om dat onrecht in de samenleving te bestrijden en stadsgenoten te begeleiden naar werk. Zij is zeer gedreven, innovatief en pakt door. Als volksvertegenwoordiger zullen we haar, strijdend voor een eerlijke verdeling, veel terugzien in de stad.

Oktay Ünlü is een bekende, en zeer actieve partijgenoot in Kralingen-Crooswijk. Deze Rotterdammer zet zich al jaren in voor de Partij, bijvoorbeeld in de gebiedscommissie en hij staat ook dagelijks klaar voor zijn stadsgenoten als vrijwilliger bij onder meer Het Rode Kruis en de Voedselbank.

Opvallende lijstduwer is Roos Vermeij, sinds begin dit jaar Wethouder Wijken en Economie en onlangs verhuisd naar Rotterdam Delfshaven.

Merel Vogelaar staat op nummer 6. Ze wil dat iedere Rotterdammer zich thuis voelt en zichzelf kan zijn. Merel heeft veel kennis van transities in de samenleving. Die kennis wil ze meenemen naar de raad om zich in te zetten voor goede banen en een stad die voorop loopt op het gebied van klimaat en digitalisering.

Amy de Bruijn staat op nummer 8. Amy heeft de afgelopen jaren bij vakbonden, stichtingen en bedrijven mogen bijdragen aan mooie initiatieven die Rotterdammers willen helpen bij eerlijk loon, goed werk, huisvesting  en goed onderwijs. Nu wil zij als raadslid de politiek betekenis geven voor Rotterdammers door in te zetten op gelijkheid, bestaanszekerheid en humaniteit.

Ryan Vos staat op nummer 9 Ryan is onze jongste kandidaat. Hij is 24 jaar woont in Rotterdam Noord. Als tiener mocht Ryan voetballen bij een professionele voetbalclub. Het heeft hem veel geleerd over het belang van sport, een goede gezondheid en het najagen van dromen maar ook het omgaan met tegenslag. Mijn droom achterna te kunnen jagen. Ryan vindt het belangrijk dat elke Rotterdammer in staat is om net als hij te kunnen meedoen, mee te sporten, kan werken aan een goede gezondheid en .. grote dromen

Voor voor meer informatie:
Marco Heijmen, voorzitter afdeling Rotterdam.
Stef Fleischeuer, kandidaatstellingscommissie.