5 augustus 2014

Meer openbare WC’s bij strandje Kralingse Plas en andere Rotterdamse parken

“Het is al weken prachtig weer in Rotterdam. Dit betekent dat Rotterdammers er weer massaal op uit trekken richting de parken en strandjes, om te zwemmen, voetballen, zonnen en te barbecueën. Het strandje aan de Kralingse Plas, het Vroesenpark, het Park bij de Euromast, het zijn enkele voorbeelden van onze zeer drukbezochte plekken zodra de zon zich laat zien,” zegt PvdA-raadslid Marco Heijmen (Buitenruimte). “Het is de PvdA-fractie opgevallen dat de capaciteit van de WC’s in deze parken op drukke zomerse dagen veel te laag is voor het hoge aantal bezoekers. Er staan zeer lange rijen. Bovendien worden de toiletten, zeggen bezoekers, veel te weinig schoongemaakt. Dit is niet bevorderlijk voor de hygiëne. Zeker gezien het feit dat er veel kinderen aanwezig zijn, vindt de PvdA dit een slechte zaak. Vandaar dat ik hierover vandaag vragen stel aan het stadsbestuur.”

“Wij vinden dat de bezoekers van onze Rotterdamse parken – en zeker ook de aanwezige kinderen – te allen tijde moeten kunnen beschikken over voldoende, goed schoongemaakte, openbare WC’s. Ik wil graag weten of het College dit met ons eens is en hoe men hiervoor gaat zorgen,” zegt Heijmen.