26 februari 2014

Natuurlijke oever

De Pvda heeft nu alweer een paar jaar geleden aan het bestuur gevraagd of zij wil kijken waar het mogelijk is om in Noord de zogenamde Natuurwaarde te vergroten Dat is gebeurd aan het Noorderkanaal in de groenstrook, waar de mooiste bijenhotels van de stad staan staan temidden van wilde bloemen, maar dat kan ook langs ons aller Rotte.

Zoals veelal gebeurd zo ook hier: je moet een lange adem hebben en op een dag wordt je verrast met de mededeling dat er langs de oever dotters en lissen en nog veel meer moois komen! Hoera! dit deel van de motie van de Pvda is nog voor de eindstreep van de deelgemeente uitgevoerd. In samengebonden rollen met aarde en daarin verstopt de nu nog ‘slapende’ bloemenpracht werd dit experiment langs de oever bij het Zwaanshalspark gestart. Er zijn genoeg van die rollen om een groot stuk van de oevers te laten herleven. Dat is goed voor de mens omdat er weer een stukje groen is bijgekomen en is goed voor de vissenstand dat schoner water zal krijgen door de zuiverende werking van de begroeiing. (nu moet Kralingen/Crooswijk nog even de portemonnaie trekken en ook die kant van de Rotte een beurt geven…)
Ik kan niet wachten tot in Noord de zaak gaat uitlopen en groeien en bloeien.