23 januari 2014

Pilot kentekenparkeren

De PvdA fractie Deelgemeente Noord sluit zich bij ontevreden bezoekers en winkeliers aan.  Kentekennummer invoeren is vervelend en houdt onvoldoende rekening met de privacy. Bedrag investering in nieuwe parkeerpalen loopt volkomen uit de hand. AD heeft het over een overschrijving van 4 miljoen.  Gemeenten Spijkenisse en Middelburg en Nijmegen hebben kentekennummer registratie al terug gedraaid.  Loopafstand tussen parkeerpalen ( 400 meter )is te ver. Winkels ondervinden teveel nadeel van moeilijk betaald parkeren.  Eigenlijk moet de discussie weer terug naar het uitgangspunt: Er is te weinig parkeerruimte. Die schaarste moet de overheid eerlijk verdelen. Betaald parkeren is helaas onvermijdelijk. Maar het doel is niet belasting inkomsten. Het doel is verdelen van de schaarste aan parkeerruimte. Geen te dure parkeerpalen met ingewikkelde mogelijkheden, maar eenvoudige, waardoor het betaald parkeren betaalbaar blijft.

Kees van Dongen

Fractie PvdA Deelgemeente Noord.