17 juni 2015

PvdA: Doneer tijdens ramadan aan voedselbanken

Vandaag heeft PvdA-raadslid Fatima Talbi de islamitische gemeenschap in Rotterdam opgeroepen voedsel te doneren aan de Rotterdamse voedselbanken. De Voedselbank aan de Keileweg voorziet 7600 gezinnen per week van een voedselpakket. Ook de Islamitische Voedselbank groeit.

“De ramadan is een periode van bezinning,” zegt Talbi. “Het is gebruikelijk voor moslims om gedurende de ramadan voedsel te delen met mensen die het minder hebben. Vandaar onze oproep. Ik hoop dat Rotterdamse moslims die het kunnen missen, voedsel zullen doneren aan de voedselbanken. Dan komt het voedsel terecht bij mensen die het nodig hebben.”

“Ik heb begrepen dat men vooral behoefte heeft aan zogenaamd lang houdbaar voedsel. Dus meel, olie, suiker, spaghetti, rijst, blikken soep, jam, etc., alles liefst in kleine verpakking,” zegt Talbi. “Het zou prachtig zijn als de islamitische gemeenschap massaal gehoor geeft aan onze oproep.”

De ramadan begint deze week.