4 juli 2014

PvdA: Geen leegstand Gouvernestraat

Gisteren sprak de gemeenteraad op initiatief van PvdA over de Gouvernestraat, het voormalige pand van LantarenVenster. PvdA-raadslid Co Engberts (Kunst & Cultuur): “De Gouvernestraat is onderdeel van het Rotterdamse DNA.”

Engberts wil dat het pand niet per 1 september a.s. leeg komt te staan. “Ik vind dat het stadsbestuur alles op alles moet zetten om leegstand van dit pand te vermijden,” zegt Engberts. “De Gouvernestraat heeft met 300 publieke activiteiten en repetitiedagen en talloze tevreden bezoekers duidelijk een meerwaarde gehad voor het culturele klimaat van Rotterdam.”

Vanuit de gemeenteraad is al meerdere keren aangedrongen op behoud van de culturele functie van de Gouvernestraat en ook het bestemmingsplan gaat uit van een culturele bestemming. Toch liet wethouder Schneider (LR) weten de sluiting door te willen zetten.

De fracties van de PvdA en GroenLinks hebben inmiddels aangekondigd een motie in te gaan dienen over de Gouvernestraat. Hierover zal door de gemeenteraad op 10 of 15 juli a.s. worden gestemd.

Klik hier voor de aanvraag van het debat van gisteren.