20 januari 2014

PvdA heeft nieuwsbrief nummer 19 uitgebracht

Goede wensen

Voor de partij zal het een spannend jaar worden. In maart de verkiezingen voor de gemeenteraad en de gebiedscommissie voor IJsselmonde en in mei voor het Europees Parlement. In dat jaar rekenen we op uw steun. Ga stemmen en meldt u aan om mee te werken in de komende campagnes.

Kandidatenlijst

In december 2013 werd in een druk bezochte vergadering van de onderafdeling de kandidatenlijst voor gebiedscommissie vastgesteld. De vergadering besloot ook dat er samengewerkt wordt met Groen Links (IJsselmonde). Dit betekent dat er voor de verkiezingen van de gebiedscommissie één lijst PvdA-Groen Links is. De lijst ziet er als volgt uit:

1.         At Polhuis

2.         Harm de Oude (Groen Links)

3.         Bianca Haans

4.         Leonard Pavion

5.         Johan Verbeek

6.         Abdel el Garmouhi

7.         Jos van Eijk (Groen Links)

8.         Nurten Karisli

Op de website stellen de kandidaten zich voor. (www.pvdarotterdam.nl/deelgemeenten)

Verkiezingsprogramma

Op de website en op facebook vindt u ook het verkiezingsprogramma. Het gaat om actiepunten waarvoor de PvdA-IJsselmonde zich in de komende periode voor zal inzetten. De actiepunten zijn een aanvulling op het verkiezingsprogramma van de PvdA in de stad. Dat verkiezingsprogramma is ook voor IJsselmonde het uitgangspunt.

Afscheid

Iedere inwoner van IJsselmonde heeft het recht om zich voor de gebiedscommissie kandidaat te stellen. Van dat recht heeft Necat Kaya gebruik gemaakt. Hij zal met een eigen lijst uitkomen. Om misverstanden te voorkomen is afgesproken dat hij ook nu al niet meer namens de PvdA optreedt, niet in de Deelraad, maar ook niet in IJsselmonde. Bestuur en fractie betreuren deze ontwikkeling en danken Necat voor zijn inzet voor de PvdA in de afgelopen jaren.

Dat laatste geldt ook voor Henk Sterkman. Uit teleurstelling dat hij niet opgenomen is op de lijst voor de gebiedscommissie bedankte hij voor de fractie en de partij. Tot de verkiezingen blijft hij onder eigen naam lid van de Deelraad. Wij betreuren deze gang van zaken. Bestuur en fractie bedanken ook hem voor zijn inzet voor de PvdA in de afgelopen jaren.

Tot slot

Reacties op de nieuwsbrief en suggesties stellen wij altijd zeer op prijs. Meedenken en meedoen ook. Wie weet beter wat er in IJsselmonde gebeurt dan u. Met elkaar kunnen we IJsselmonde mooier maken!

Reacties naar: [email protected]

website: www.pvdarotterdam.nl/deelgemeenten