16 juni 2014

PvdA: Help bewoners Diamantweg uit onmogelijke positie

Vandaag bericht het AD Rotterdams Dagblad over paalrot en verzakkingen van woningen in de Diamantweg. De PvdA heeft samen met de VVD vragen gesteld aan het stadsbestuur over de rol van gemeente in het meewerken aan een oplossing.

Bewoners maken zich grote zorgen over de waarde van huis die door deze problemen flink is gedaald. De gemeente “weigert als samenwerkingspartner op te treden” volgens ervaringsdeskundige Martine Coevert. Dit leidt tot verontwaardiging van bewoners en de Vereniging Diamantweg. Heijmen: “In een brief van de gemeente aan bewoners zou zijn gesproken over ‘herstructurering’. Ik wil van het stadsbestuur weten of dit betekent dit dat de woningen worden gesloopt. Dit zou grote gevolgen hebben, want een huis dat wordt gesloopt is niet te verkopen.”

“Het lijkt er op dat de gemeente niks meer wil doen om de problemen op te lossen. Hoe is dit mogelijk? Als de gemeente wel op zoek is naar een oplossing moeten de bewoners zo snel mogelijk duidelijkheid krijgen,” zegt Heijmen.