22 mei 2014

PvdA: Ieder kind toegang tot boeken, sport, muziek, dans en toneel

Gisteren zegde staatssecretaris Jetta Klijnsma (PvdA) een bedrag van 7,5 ton toe om de activiteiten van het Jeugdcultuurfonds, -sportfonds en de Stichting Leergeld te steunen. De komende drie jaar wordt extra geld uitgetrokken om kinderen die in armoede opgroeien toch te kunnen laten sporten of deel te laten nemen aan culturele activiteiten. De PvdA Rotterdam is blij met de handreiking.

“De Rotterdamse PvdA-fractie steunt Klijnsma hierin. Alle kinderen, rijk of arm, moeten zich kunnen ontwikkelen, ook op kunstzinnig of cultureel gebied. De gemeente moet dit wat ons betreft mogelijk maken door extra ondersteuning voor kinderen die in armoede opgroeien,” zegt PvdA-raadslid Co Engberts. “Vandaar dat wij in Rotterdam vorige week een motie hebben ingediend om het Kindpakket, ook met dit nieuwe rechtse college, te behouden. Teleurstellend genoeg werd deze motie verworpen. Opgroeien in armoede is wat de PvdA betreft onacceptabel. Onze Rotterdammertjes moeten samen kunnen sporten, of mee kunnen doen aan een toneeluitvoering. Helaas is meedoen voor hen geen vanzelfsprekendheid.”

Klik hier voor de motie van de PvdA, SP, GroenLinks, NIDA en Partij voor de Dieren (‘Behoud het Kindpakket voor kinderen in armoede’).

Lees hier en hier meer over het initiatief van de PvdA, het Kindpakket.