23 oktober 2014

PvdA loopt mee tijdens Tocht 010 = 1

De wereld lijkt terecht gekomen in een onstuitbare spiraal van haat, geweld en terreur. Dat raakt ook ons, Rotterdammers. Velen voelen zich onzeker over wat ons te wachten staat, gevoelens van angst nemen toe, en van boosheid. Verschillen in afkomst, religie en politieke overtuiging dreigen tot verdeeldheid te leiden.

Maar in Rotterdam staan we in een traditie van overleg en wederzijds begrip. Die zetten we nu in om te laten zien dat we allemaal Rotterdammers zijn, wat we ook geloven of hoe we anders verschillen.

We sluiten de rijen en dat willen we laten zien. We roepen dan ook iedereen op om samen met ons op donderdag 30 oktober 2014 een tocht te lopen die we 010 = 1 noemen.

Om 17:00 verzamelen we op het Binnenrotteplein (Meentzijde), daarna lopen we gezamenlijk een stuk door de stad en we beëindigen onze tocht bij het Stadhuis op de Coolsingel.

Daar bieden we burgemeester A. Aboutaleb een verklaring aan waarin we aangeven dat we het belangrijk vinden alle Rotterdammers bij elkaar te houden. Dit zal om ongeveer 19.00 uur zijn.

Neem familie, buren, vrienden en collega’s mee. In Rotterdam doen we zulke dingen samen.

Let op: Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling hier in partijkledij te verschijnen. Kom als Rotterdammer!

Deze tocht is een initiatief van Convent der Kerken, PKN-Rotterdam, Platform Levensbeschouwing en Religieuze Organisaties Rotterdam & SPIOR en wordt mede ondersteund door Brahma Kumaris, Continental Art Centre, Tarázát Instituut, Pinkstergemeente de Oase, Phuntsok Chö Ling, boeddhistisch Centrum, Stichting Hare Krishna Kerkgenootschap Rotterdam (ISKON), Oud Katholieke parochie Rotterdam, Scots International Church, Soefie Beweging, Vaidiek Savita Sansthaan, Voorgangers- Overleg Rotterdam (VOR) en andere organisaties. 010 = 1