6 december 2013

PvdA: Opheldering over huisuitzettingen Woonhotel

Op 3 december jl. kregen de bewoners van het Woonhotel per brief van hun bestuur te horen dat het Woonhotel mogelijk nog voor Kerst gesloten wordt en de bewoners op straat komen te staan. PvdA-raadslid Tom Harreman (Bouwen en Wonen): “Ik kan me goed voorstellen dat de bewoners van het Woonhotel flink geschrokken zijn van deze brief. Daarom vraagt de PvdA het stadsbestuur donderdag in een debat om opheldering. De bewoners van het Woonhotel bevinden zich in een kwetsbare positie en de PvdA vindt dat deze mensen niet zonder pardon op straat mogen worden gezet.”

Het Woonhotel bedient een groep Rotterdammers die om uiteenlopende redenen in de knel zijn gekomen en tijdelijke huisvesting nodig hebben. Woningbouwcorporaties Woonstad en Woonbron, die gezamenlijk in een samenwerkingsverband eigenaar zijn van het Woonhotel, hebben nu een kort geding aangespannen tegen het bestuur van het Woonhotel in verband met betalingsachterstanden. Tom Harreman: “Ik vraag het stadsbestuur of de eis van de woningbouwcorporaties in het kort geding inderdaad, zoals het Woonhotel communiceert richting haar bewoners, ertoe kan leiden dat de bewoners van het Woonhotel voor kerst op straat komen te staan. En mocht het kort geding leiden tot sluiting van het Woonhotel, dan vraag ik het stadsbestuur er op toe te zien dat er een alternatief beschikbaar is voor deze kwetsbare groep Rotterdammers.”