3 november 2014

PvdA: Red Jeugdvakantieland

Het nieuwe stadsbestuur van Leefbaar Rotterdam, D66 en CDA gaat stoppen met Jeugdvakantieland. Dit mag niet gebeuren, vindt PvdA-fractievoorzitter Leo Bruijn: “Het recordaantal bezoekers, namelijk 60.000 afgelopen jaar, laat zien dat de behoefte aan Jeugdvakantieland nog steeds erg groot is. Jeugdvakantieland is juist voor de kinderen wiens ouders zich geen vakantie kunnen permitteren een bijzonder welkom uitje.” De PvdA zal a.s. donderdag in de gemeenteraad een motie indienen om Jeugdvakantieland te redden.

“De afgelopen jaren konden tienduizenden Rotterdamse kinderen zich dagenlang in de zomer vermaken in Ahoy. In vijf hallen werden attracties opgezet voor kinderen tot 12 jaar. Er waren tientallen activiteiten zoals bungeejumpen, koekjes bakken, leren jongleren, trompet spelen of lekker sporten. Al bijna zestig jaar is Jeugdvakantieland een bijzonder populair vakantiefeest voor alle basisschoolkinderen, juist ook voor de kinderen wiens ouders zich geen vakantie kunnen permitteren,” zegt Bruijn. Via de facebookpagina www.facebook.com/redjeugdvakantieland verzamelde de PvdA al bijna 1200 likes van mensen die Jeugdvakantieland willen behouden.

Op woensdag 5 november a.s. wordt er een spelletjesmiddag georganiseerd voor de deur van het stadhuis (Coolsingel 40). De middag gaat om 13:30 uur van start en kinderen kunnen genieten van goochelaars, springkussens, ballonnen en nog veel meer. “Ook de PvdA-fractie zal hierbij aanwezig zijn. Rond 15:15 uur zullen alle verzamelde steunbetuigingen voor Jeugdvakantieland worden overhandigd aan de wethouder. Ik roep dan ook iedereen op om langs te komen. Neem je kinderen/broertjes/zusjes/buurkinderen mee en laat zien dat je Jeugdvakantieland steunt!” zegt Bruijn.