PvdA Rotterdam steunt lokale media!

28 mei 2020

Lokale media hebben het nu moeilijk. Terwijl ook zij een belangrijke rol vervullen als het gaat om informatievoorziening, zeker voor sommige groepen. Ze dragen ook bij aan het in stand houden van het gevoel van saamhorigheid in onze stad.

Door Corona zijn mensen dorstig naar informatie. Veel mensen proberen zoveel mogelijk te weten te komen; over het Corona-virus en over de gevolgen die de maatregelen hebben op de samenleving en het eigen leven. Websites van kranten en nieuwsstations worden meer bezocht. Toch hebben ze het dus zwaar: bij veel krantjes, radiostations en online nieuwsmedia lopen de advertentie-inkomsten dramatisch terug.

De PvdA Rotterdam wil deze media helpen! Daarom hebben we actie ondernomen in de gemeenteraad en het stadsbestuur opgeroepen om met een steunpakket te komen, door bijvoorbeeld advertentiecampagnes in te kopen.

Wij geven alvast het goede voorbeeld met het zelf inkopen van een aantal advertenties! Deze week is bijvoorbeeld Narsingh te horen op Radio Stanvaste en Radio Amor en staat er een grote advertentie in de Oud-Rotterdammer! Op die manier geven wij lokale media een steuntje in de rug.