10 maart 2015

PvdA: Teleurgesteld over aantal bezoekers Museumnacht

Afgelopen zaterdag vond in Rotterdam de jaarlijkse Museumnacht plaats. Deze trok slechts 4700 bezoekers, vorig jaar waren dat er nog 15.000. De PvdA is teleurgesteld over het aantal bezoekers heeft samen met GroenLinks en de SP aan het stadsbestuur gevraagd wat de gemeente kan doen om te zorgen dat de Museumnacht volgend jaar weer een succes wordt.

De Museumnacht is dit jaar niet georganiseerd door de Stichting Rotterdamse Museumnacht maar door samenwerkende musea zelf. De Stichting is eind vorig jaar met haar werkzaamheden gestopt door een conflict met een aantal (grotere) musea. PvdA-raadslid Co Engberts: “De Museumnacht was in zijn oude opzet altijd een geweldig uithangbord voor de stad. Het evenement trok veel bezoekers van binnen en buiten Rotterdam en een breed publiek kon daar op een leuke manier kennis maken met kunst en cultuur. Wij vinden het jammer dat dit evenement zoveel minder bezoekers heeft getrokken en willen weten wat de gemeente bij kan dragen aan een weg terug omhoog.”

Bekijk hier en hier de eerdere vragen die de PvdA stelde over de Museumnacht.