24 januari 2014

PvdA: Veilig sporten en spelen

PvdA-raadslid Sharida Noormohamed (Sport) heeft vragen gesteld aan het stadsbestuur over de preventie van seksuele intimidatie en misbruik op Rotterdamse verenigingen. Uit een inventarisatie van het AD/Rotterdams Dagblad blijkt dat slechts 1 op de 5 clubs gebruik heeft gemaakt van een gratis Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) voor (jeugd)trainers. Daarnaast is slechts 14 procent van de verenigingen op de hoogte van de speciaal ingestelde vertrouwenscontactpersonen en het meldpunt voor seksuele intimidatie. Tenslotte blijken sportclubs en verenigingen nog onvoldoende gebruik te maken van het registratiesysteem voor plegers van Seksuele Intimidatie.

“Ik vind dat kinderen veilig moeten kunnen sporten en spelen. Rotterdamse sportclubs en verenigingen spelen hierbij een belangrijke rol. Ik heb aan het stadsbestuur gevraagd of er meer kan worden gedaan om een veilig klimaat voor kinderen te garanderen” zegt Noormohamed.

Lees hier de vorige vragen die de PvdA stelde over dit onderwerp
www.pvdarotterdam.nl/actueel/nieuws/nieuws_item/t/pvda_veilig_sport_en_spelklimaat_op_verenigingen_met_gratis_vog