12 maart 2014

PvdA’er Carlos Gonçalves ontvangt Wolfert van Borselenpenning

Tijdens een bijeenkomst op 11 maart jl. heeft burgemeester Ahmed Aboutaleb een aantal onderscheidingen uitgereikt, waaronder de Wolfert van Borselenpenning aan PvdA’er Gonçalves. Enkele PvdA-deelgemeenteraadsleden kregen een Koninklijke Onderscheiding.

Carlos Gonçalves
Gonçalves was drie perioden actief, waarvan acht jaar als voorzitter van de deelgemeente Delfshaven. Hij was het boegbeeld van de veiligheidsaanpak en een bestuurder met aandacht voor bewoners, ondernemers en organisatoren. Zijn interesse in mensen geldt natuurlijk alle bewoners van Delfshaven, maar in het bijzonder de leden van de Kaapverdiaanse gemeenschap. Hij stelde zich op als een verbinder. De inscriptie op de penning luidt: ‘Een gedreven en innemend bestuurder’. Gonçalves staat nu op nummer 6 voor de kandidatenlijst voor de gemeenteraad voor de PvdA.

Leden in de Orde van Oranje-Nassau
Ook enkele PvdA-deelgemeenteraadsleden werden onderscheiden. Zij zijn benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau: dhr. Van Anraad (Hoek van Holland), dhr. Disli (Kralingen-Crooswijk), mevr. Chabot-Poolen (Noord), dhr. Cürük (Delfshaven), dhr. Van Dongen (Noord), mevr. Van Hal-Meijer (IJsselmonde), mevr. Den Hoed (Centrum),  dhr. Sterkman (IJsselmonde), dhr. Sweeris (Overschie), dhr. Verbeek (IJsselmonde), mevr. Vos-Benne (Hoek van Holland).